- „Poemul are un mesaj frumos, nu am ce să spun, jos palaria, dar nu prea ştiu ce vrea el să zică, comunică cu un element al naturii, cred”.
- “poetul asta era super-îndrăgostit de o femeie pe care voia sa o atragă in casa lui si i-a zis Anul Nou ca sa ne inducă pe noi in eroare“. Exista de asemenea convingerea ca “genul liric este telenovela, doar ca nu e filmat, e scris de scriitori pe hârtie sau in Word“, “finuț si feminin, ca un cântec de lira“.
- “Nu înțeleg ce ni se da o poezie cu Anul Nou in luna iunie!” s-a întrebat întreabă un elev din Constanta, căruia poemul lui Minulescu nu i-a fost pe plac.
- rolul virgulei in secvența “Bine ai venit, An Nou!”, un elev scrie ca “este unul de politețe, pentru ca pregătește venirea Revelionului”, in timp ce un coleg de-al sau vede virgula ca artificiile care “întâmpina anul nou”.
- “Doua coordonate spațiu-timp pot fi ceasul de pe peretele clasei si aplicația de busola, din telefonul elevilor“.
- “empatie scrii de fapt când ti-e lene sa scrii simpatie“. “Copiii cu empatie înseamnă ca sunt voioși si rad mult, fără sa enerveze lumea” se menționează într-o alta lucrare.
- “Am scris 143 de cuvinte, fără sa le număr pe cele din aceasta propoziție. Deci ar trebui măcar aici sa primesc punctaj maxim”.
- ,,poezia este prea tristă şi are sentimente de tristeţe, iar tristeţea este dureroasă, e deprimant să fii aşa, dar e ok că poţi comunica cu acest An nou care vine odată pe an şi e prea tare că-ţi aduce mâncare şi distracţie, dar el a uitat să precizeze asta”.
- la subiectul III, intalnirea cu un scriitor contemporan, un elev a scris: „M-am întâlnit încă de pe hol cu Creangă şi i-am zis «tu esti Mare şef, să ştii că mi-au plăcut amintirile tale, poţi să mi le zici înco dată, hai te rog»”.
- „Contemporan, ce mă-sa o mai fi şi asta?”
- „Sper sa fii bun corectorule şi să-mi apreciezi măcar efortul că am ajuns până la şcoală”, este mesajul cu care unul dintre elevi şi-a încheiat lucrarea.