Anul 2020, puternic incercat de covid-19, a adus si schimbari majore in viata scolara romaneasca. Dupa scoala online, o incerc are esuata de a face educatie la distanta, elevii nefiind insa prezenti mai deloc (nefiind constransi de nimic, in plus notele obtinute in aceasta perioada au trebuit aprobate de catre parinti :)….total anapoda!), a urmat sustinerea unui examen de Evaluare Nationala si apoi de Bacalaureat pentru niste copii care au pierdut cheful de invatat, ritmul de recapitulare, multe ore de pregatire, sa nu mai amintim de atmosfera specifica scolii.
De ce nu au reusit sa se descurce elevii nostrii, cu masca de protectie pe fata, in conditii de distantare sociala?
De ce au fost atat de pierduti in fata unor subiecte mult mai permisive decat in ani obisnuiti?
Oare toti cei care s-au inscris la bac, absolventi din ani precedenti fiind, au crezut ca “anul asta se poate”?
Cum sa scrii 5 pagini dar sa nu abordezi nici o opera literara din genul comediei? Cum sa incadrezi “O scrisoare pierduta” ca drama, gandindu-te la situatia in care scrisoarea era descoperita de sot si ce urmari ar fi avut asta? Unde e vizibila lectura in scrierile elevilor nostrii? S-au pierdut printre niste comentarii stufoase luate de pe net, de-a gata?