Ca intotdeauna, limba romana e dificila! Pune semne de intrebarea atat strainilor dar mai ales celor nativi care sunt putin …pe langa subiect. Fac referire, logic, la elevii nostrii, viitorii absolventi care habar nu au cum, unde, cine si de ce. Oare de ce nu poti avea niste idei macar generale despre literatura noastra atat de des cantata? Avem valori care nu mai atrag atentia tinerilor oare? Oare ce poate fi pe placul acestora pt a reusi sa aiba rezultate deosebite? Sa nu divaghez…iata subiectele de azi:
Profilul real:
Subiectul I: fragment dintr-o piesă de teatru de Teodor Mazilu, Somnoroasa aventură. Pe baza fragmentului, acestora li s-a cerut să numească sinonime la mai multe cuvinte, să explice rolul virgulei într-o propoziție, să menționeze câteva motive literare și modalități de caracterizare a unui personaj, dar și să comenteze o secvență din text.
Subiectul II: text argumentativ despre importanța călătoriilor în formarea personalității tinerilor, în limita a 150-300 de cuvinte.
Subiectul III: eseu de maximum 900 de cuvinte în care să evidențieze particularitățile de construcție a unui personaj dintr-un text narativ studiat, scris de Liviu Rebreanu.
Profil profil uman-pedagogic
Subiectul I : un text la prima vedere din opera „Titanic Vals”, de Tudor Muşatescu, pe baza căruia să se răspundă la nouă cerinţe.
Subiectul II- Un text argumentativ despre importanţa studierii disciplinelor umaniste.
Subiectul III – Un eseu în care să prezinte relaţia dintre două personaje dintr-un text studiat de Liviu Rebreanu.
Profil tehnologic
Subiectul I: text la prima vedere, un fragment din Margărita de Vasile Alecsandri. Pe baza textului, elevilor li s-a cerut să numească sinonime la mai multe cuvinte din text, să explice rolul virgulei într-o secvență, să construiască un enunț care să conțină verbul „a duce”, să precizeze două motive literare din text și perspectiva narativă folosită de autor. De asemenea, aceștia au avut de comentat un fragment din text, în limita a 60-100 de cuvinte.
Subiectul II: redactarea unui text argumentativ despre impactul rețelelor de socializare asupra tinerilor, în limita a 150-300 de cuvinte.
Subiectul al III-lea: un eseu de 600-900 de cuvinte, în care să evidențieze particularitățile de construcție a unui personaj dintr-o comedie studiată.