artereRata mortalitati in Romania datorata infarctului miocardic reprezinta 60% , o cifra de-a dreptul ingrijoratoare. Cum romanul se pricepe la politica, medicina si sfaturi…haideti sa discutam putin despre acest subiect. Ce este mai recis infarctul miocardic si care sunt simptomele?Infarctul miocardic  (sau atac de cord), se produce prin blocarea uneia sau mai multor artere coronare. Arterele coronare furnizeaza sange oxigenat inimii. Blocajul arterei se produce atunci cand o placa ateromatoasa din interiorul coronarei se rupe si se formeaza un tromb (cheag de sange) in jurul ei.Care sunt simptomele?

  • dureri ale bratelor, spatelui si gatului, durerea se resimte in partea stanga a toracelui, primul semn fiind durerea de la nivelul bratelor
  • dificultatea de a respira, transpiratia rece sau senzatia de vertij
  • lipsa de energie
  • greata si stare de voma, paloare insotite de o durere in piept
  • anxietatea
  • tulburarile de somn, chiar si cu 1 luna inainte de un infarct
  • indigestia, arsuri somacale care apar in timpul unei activitati fizice si nu in timpul mesei sau imediat dupa

Ce e de facut?? 112!!!

Cum putem preveni? Printr-un stil de viata sanatos. Iata cateva reguli simple de urmat in cazul oricarei persoane si in mod deosebit a celor cu boli cardiovasculare:

•Alimentele bogate în fibre scad tensiunea arterială și țin bolile de inimă la distanță. Poți să consumi fructe si lefgume, produse din cereale integrale, surse bogate de fibre. Este bine să înlocuiești pâinea tradițională cu cea din cereale integrale.

• peștele, deoarece e bogat în acizi grași Omega-3. Pentru o inimă sănătoasă, acesta trebuie conumat de 3 ori pe săptămână. Și suplimentele pe bază de ulei de pește sunt indicate, deoarece scad presiunea arterială și colesterolul. De asemenea, din regimul tău alimentar nu trebuie să lipsească lactatele cu un conținut scăzut de grăsime (1,5%).

•Carnea de porc sau de miel trebuie mâncată cu moderație, deoarece este bogată în grăsimi rele, care se depun pe artere, încetinind funcțiile cardiace. Mănâncă fără sare, deoarece surplusul de sodiu reţine apa în organism.

Totodată, specialiștii avertizează că persoanele care preferă preparatele de tip fast-food sunt cu 35% mai predispuse unui infarct decât cele care adoptă un regim alimentar bazat pe legume și fructe. De asemenea, trebuie să reduci consumul de băuturi răcoritoare și de cafea și să eviți cartofii prăjiți, prăjiturile, cremele, gogoșile, covrigii și biscuiții.

•Persoanele cu un nivel crescut de colesterol sunt expuse unui risc semnificativ mai mare de a face boli cardiace. Testează-ți anual colesterolul și ia măsuri dacă valorile acestuia sunt mari.

•Renunță la fumat, deoarece nicotina îngustează arterele. Specialiștii spun că tutunul crește de 3 ori riscul de deces în urma unui atac de inimă sau infarct și că riscul scade cu 50%, după primul an în care nu mai fumezi.

•Nu uita că pentru un stil de viață sănătos trebuie să faci și mișcare. Alergatul, mersul pe bicicletă, gimnastica aerobică, baschetul, plimbările, urcatul pe scări sau vâslitul îmbunătățesc funcționarea inimii, a plămânilor și circulația sangvină.

http://http://youtu.be/1WrvMqzEJLk

 

 


Fatal error: Call to undefined function the_post_navigation() in /home/salvatde/public_html/wp-content/themes/zomer/single.php on line 25