Calculul caloriilor necesare zilnic

Diete, o viata de restrictii? Daca tii cont de un numar precis de calorii estimat in functie de greutate, varsta si sex…nu mai e asa de greu. Logic, formula de clacul este diferita pentru femei si pentru barbati. Formula de calcul se mai numeste si  “principiul Harris-Benedict”, care se bazeaza pe calculul ratei fundamentale a metabolismului (BMR – in engleza, de la Basal Metabolism Rate).

CaloriiFemei: BMR = 655 + ( 9.6 x greutatea in kg ) + ( 1.8 x inaltimea in cm ) – ( 4.7 x varsta in ani )

Barbati: BMR = 66 + ( 13.7 x greutatea in kg ) + ( 5 x inaltimea in cm ) – ( 6.8 x varsta in ani )

Atentie! Formula se aplica doar persoanelor adulte. Pentru a putea determina necesarul zilnic de calorii in functie de rata metabiolsimului calculata mai sus, vei avea nevoie si de o estimare a activitatii zilnice pe care o faci. Numarul de calorii se estimeaza astfel in functie de urmatoarele calcule:

* persoane sedentare : BMR x 20%

* persoane usor active: BMR x 30%

* persoane cu activitate moderata (care fac exercitii zilnic): BMR x 40%

* persoane cu activitate crescuta (care fac exercitii intense zilnic, pe perioade lungi de timp): BMR x 50%

* persoane superactive (care exercita munca fizica solicitanta sau sunt sportivi de performanta): BMR x 60%

Acest numar reprezinta un total caloric pe care il puteti consuma zilnic fara a creste in greutate, deci mentinandu-va in forma. Pentru a slabi, veti avea nevoie de a reduce acest numar, treptat, putin cate putin. Pe masura ce kilogramele se imputineaza, veti calcula din nou MBR-ul, pentru a va potrivi profilului. In mare, 3500 de calorii echivaleaza cu aproximativ 450 de grame. Prin urmare, in functie de aceasta proportie veti face si scaderea numarului de calorii in functie de cat doriti sa slabiti. Concret, eliminati din alimentatie in jur de 500 de calorii zilnic pentru a scadea in greutate cu jumatate de kilogram pe saptamana.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *